Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 21 Februari 2013

PENERIMA BRIM BINATANG DAKWA NIK AZIZ ORG2 PAS YANG AMIK BRIM PON BINATANG KATA NIK AZIZ !!!!! ?



KOTA BHARU 20 Feb. - Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.Admin nak tanya Pas , yang ahli PAS sumbang duit  tabung MILO tu macam mana pulak gamaknya yer? tidak kah macam rakyat bagi dedak kepada binatang ke Nik Aziz ???
Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami pada Nik Aziz tu  ko tu lagi hina dari binatang, sebab ko ada akal dan boleh buat kerja cari duit tapi rakyat yang bagi duit kat ko  Masa PRK Galas haritu ko pun tabur duit pada pengundi org asli Galas..tapi yang tu ko kata zakat pulak...zakat ''WAK LUUUUU!!! 

TAPI Nik Aziz lupa memang sewajibnya sebagai pemimpin wajib menjaga kebajikan rakyat ibarat seorang ayah wajib memberi nafkah pada anak2nya yg hendak pergi sekolah dan memastikan anak2nya cukup makan bukan anak2 kecil dipaksa bekerja diambil duit nya ibarat Pas Rakyat yg derma kan duit untuk Nik Aziz ...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mane statemt yg tgna dakwa penerima brim haiwan dlm article kat ats?? ak tak jumpe. klu stakat article ntah dari pembetong najis mane ko tapis n paste n tokok tambah..(mungkin dari utusex meloye yg slalu kalah saman) n then berita tvsuku duk canang satu malaya ko nak propa, baik tak payah...macai anjing tersepit and cacing kepanasan je yg suka gne article n sttemt dri utusex nak menyalak buat havoc..

sebahagian besar article kt ats cume ulasan yg menyentuh hati dari penulis meroyan..statement tgna cume bermula dari pemberian wang ringgit kecuali words in bracket sama seperti n wang.....words ni penulis tu yang ada kurap kat tanggan, rase gatal yang melampau nak tokok tambah... tak tau la if mse tgna bgi statement tgah2 ckap dye buke bracket buat dengan tangan n cakap words tu then tutup balik bracket dgn tgn....

knp tak bgi bukti video jah, ak cabar....takkan tak de...mintak dengan tv3 mesti ad...takpun mintak ngan blogger toke video korang..papagomo mesti banyak..yang amateur, pro dan banyak lagi lah..mintak maaf lah klu ad ayt2 perumpamaan yg ak guna kat atas buat korg seme terasa...nak siar dalam berita tv suku? siar lah.

korang penah belajar peribahasa mse skolah dlu..kn kn kn..la ni pun msti ad gne dlm prbualan..dalam peribahasa melayu banyak haiwan2 yg digunakan untuk mengambarkan situasi, keadaan,tabiat, sifat n perilaku manusia. knpa tak bgtaw cikgu yang mengajar tu tak baik samakan manusia dengan haiwan....tak pun la ni suruh ayahnde kedua menteri pelajran buang silibus belajar yang ada peribahasa...tp semua pelajar pun tahu...diorang bukan belajar nak samakan manusia dengan anjing yang menyalak...kucing yang mengiauwwww....ketam yang ada bnayak kaki, cacing yang takde kaki...mereka belajar untuk mengetahui faktor, kesan, situasi dan maksud disebalik peribahasa...contoh bagai anjing dengan kucing...jika kita baca peribahsa ni macam takde ape2 biase....tapi kite tahu...tabiat, sifat n perilaku 2 makhluk tuhan tu macam mana...bila bertemu mesti gaduh.......adakah ak kte manusia itu anjing,manusia ini kucing? pikiaq sendiri...dan aku yakin bila ad yg tgh berentam kte masuk nak leraikn n kate deorng mcm anjing dgn kucing.ak sgt pasti dyeorng takkan marah....bukan dyeorang setuju ak kata dyeorng anjing n kucing...tpi dyeoran thu perangai dyeorng, bila brtemu mesti bergaduh macam anjing dengan kucing..(aik bil mse ak jdi cikgu bhase malayu ini)

tp ak tak mengharapkan koranng seme faham...sebab memg tabiat n perangai manusia,sentiasa tidak puas hati antara satu sama lain kecuali bile roh n nywa di halkum. mgkin strategi dyeorng untuk menarik pas untuk bersatu seperti mana banner2 yang terpampang kt merata lani berjaya sekiranya ramai yang beralih arah....tpi bagi ak itu hanyalah seperti melepaskn anjing tersepit,sudah dilepaskan de gigit balik......nak marah? marah orng2 lme yng buat peribahasa ni.(sekiranya masih hiup).....pikir-pikirkanlah

pas forever berkata...

Mmg org aameno bey end xpaham kiasanh..