Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 16 Oktober 2012

DAP Halang Penguatkuasaan Undang2 Islam Di Kedah...?



Pengerusi DAP Kedah Lee Guan Aik ternyata membenci perundangan yang bercirikan  Islam apabila mengeluarkan kenyataan ''parti itu tidak akan menyokong pelaksanaan garis panduan papan iklan yang menetapkan model berpakaian sopan atau bertudung, seperti yang dilaksanakan di Kelantan.sama seperti yang terjadi dahulu semasa Pendekar  menulis tentang Dap menentang undang2 pengasingan bukan muhrim di panggung wayang one plaza kuala selangor yang sudah berjalan dan duhentikan penguatkuasaannya hasil dari bantahan DAP kini perkara ini berulang dan jelas mereka ni bencikan Islam jika terus menerus berpewatakan seperti ini

Pengurusi DAP Kedah itu juga berkata DAP Kedah akan menentang undang-undang berunsur Islam itu sekiranya dilaksanakan PAS di negeri tersebut.

"DAP negeri sekali lagi ingin menegaskan dan menjelaskan bahawa kami tidak akan memberi sokongan terhadap undang-undang hudud atau apa sahaja berkaitan isu negara Islam," katanya seperti dipetik akhbar itu.

Kenyatannya itu bagi mengulas garis panduan pemasangan papan iklan seperti yang dinyatakan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Alor Setar Datuk Mat Noh – berhubung penggunaan bahasa, lanskap dan pakaian model iklan.

Menurutnya lagi, panduan tersebut antara lainnya menekankan bahawa model tersebut tidak boleh berpakaian menjolok mata dan perlu menutup aurat bagi orang beragama Islam.

DAP JUGA MENEGASKAN, kenyataan Mat Noh itu hanya pendirian peribadi kerana garis panduan tersebut didakwa bercanggah dengan Undang-undang Kecil Majlis Perbandaran Kota Setar (MPKS) 1992.

Malah, DAP Kedah juga akan mengambil tindakan ke atas ahli majlisnya dalam MPKS yang mengenepikan kepentingan parti tersebut dalam pelaksanaan garis panduan itu, katanya.

"(Ahli majlis DAP) perlu tahu apa yang patut atau tidak patut disokong," katanya yang menambah MPKS tidak akan daapat menggubal atau mewartakan apa-apa peraturan tanpa persetujuan ahli majlis tersebut.ini menampakkan jelas mereka (DAP)menggunakan kuasanya merendah2kan agama kita.

Tiada ulasan: