Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 22 September 2012

KITA WAJIB BERSYUKUR DENGAN KEMAJUAN YANG KITA KECAPI HARI INI



INGATLAH ANAK2 MALAYSIA

Apa lah nasib bangsa melayu pada masa hadapan makin lama makin hipokrit mudah sangat ditipu janji2 palsu Pakatan Rakyat gara2 menurut nafsu dan mudah lupa pada jasa2 Kerajaan BN PM masih ingat pada suatu masa dahulu kita hidup dalam keadaan yang sangat daif dengan tiada kemudahan seperti elektrik,air bersih,dan bermacam2 lagi


Kalau dulu kita terpaksa bergelap dimalam hari,mandi perigi,jalan pun tidak berturap hinggakan semuanya serba serbi kekurangan,kalau anda masih ingat kereta pun susah nak lihat dikawasan kampung2 kalau dulu masjid tidak begitu banyak dibinatetapi sekarang Alhamdulilla kaau kita pergi kemana2 ada sahaja kelihatan tempat2 ibadah yang dibina kerajaan menunjukkan kerajaan tidak pernah lupa menjalankan tanggung jawab mereka bukan lah seperti di suatu tempat itu yang mungkin semua tahu dua puluh tahun lebih memerintah nak buat satu masjid pun susah tetapi kerajaan Negeri itu merupakan penyumbang terbesar dalam lebih dari lima pembinaan berhala2 disana dan ada diantaranya merupakan berhala terbesar di Asia Tenggara

Pendekar Melayu merasa begitu sedih melihat segelintir orang2 melayu yang terang2 sudah lupa diri sanggup mengkhianati pemimpin 2 kita yang mempunyai banyak jasa kepada kita,ada yang sanggup menghina dengan begitu dasyat dengan memijak2 gambar pemimpin kesayangan kita yang begitu janggal Pendekar Melayu lihat mereka ni sanggup menkhianati kedaulatan Negara dengan merendah2kan Jalur Gemilang kesayangan kita bagi Pendekar Melyu ini sudah melampaui batas

Mungkin golongan yang saya maksudkan tadi lahir daripada golongan orang2kaya dan tak pernah hidup susah dan disebabkan itu mereka tidak pernah langsung untuk bersyukur dengan pemberian Yang Maha Esa iaitu kesenangan dan kemewahan

Tapi bagi pendekar jasa kerajaan Barisan Nasional takkan pernah saya lupakan kerana sedari kecil hingga kedewasa Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah tidak menolong golongan miskin seperti saya dahulu sehingga sekarang.dan saya amat bersyukur kerana sekarang saya mampu berdikari dengan bantuan kerajaan dahulu

Apakah penyokong2 Pro Pembangkang tidak pernah mengambil bantuan Kerajaan BN seperti yang saya terima dan kalau saya nak tuliskan memanglah terlalu banyak bayangkanlah jumlah adik beradik saya ada 11orang saya anak ketujuh dan yangbersekolah 7orang agak2 mampukah ayah saya dahulu menampung perbelanjaan kami adik beradik dengan ayah hanya bekerja sebagai petani yang mempunyai tanah sekangkang kera dan purata pendapatan hanya RM250 KE RM300 dan kami adik beradik pada zaman dulu hanya dapat makan ikan yang dijala pada tiap2 hari dan sayurnya hanya kangkung diparit,nasib baiklah dengan keperihatinan Kerajaan BN banyak membantu kami

Oleh sebab itu saya tak pernah lupa jasa Kerajaan BN dan mana mungkin saya dapat berpaling pada pembangkang yang membesarkan saya dari kecil hingga besar sehinggakan keluarga kami berjaya sekarang 

oleh yang demikian saya merasakan sepatutnya penyokong Pakatan tidak sepatutnya membuat perkara yang melampau dan keji dan cuba kenang jasa mereka memajukan Negara sehinggakan kita mampu hidup aman  dan makmur walaupun Negara kita baru merdeka 55thun tapi kemajuannya macam Negara kita ni dah merdeka beratus2 thn ..fikir2kan lah.........

Tiada ulasan: