Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 19 September 2012

ASTAGHFIRULLAHAL AZIM......Nik Aziz nik Mat



ASTAGHFIRULLAHAL AZIM......Nik Aziz nik Mat


NIK AZIZ TERIMA BANTUAN SYAITAN ?




Yang dimaksudkan dengan mengutuk ialah mendoakan orang lain agar mendapat kecelakaan. Mengutuk ini adalah satu perbuatan yang terlarang kita lakukan sesama muslim. Sebagaimana yang ditegaskan oleh Rasulullah SAW. di dalam hadis yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari dan Muslim dari Ibnu Mas'ud: "Mencaci orang Islam itu termasuk fasik dan membunuhnya termasuk kafir."   
(MB Kelantan)y
ang sering mengeluarkan kenyataan seolah-oleh membenci Sambutan Maulidurrasul.Nik Aziz juga menyampaikan kuliahnya dengan mengatakan "istiwa" itu bererti Allah itu duduk selendik di Arasy.Selain itu Nik Aziz juga beraqidah bahawa Pengajian Sifat 20 adalah campuran dari fahaman Yunan & Greek dan bukannya dari Islam 100 peratus.

Begitu juga dengan kenyataan dari Nik Aziz yang dipetik dari akhbar Harakah yang menganggap amalan bertahlil adalah meniru perbuatan golongan jahiliyyah.Selain itu Nik Aziz juga menganggap kelahiran Nabi Muhammad s.a.w adalah sama dan tidak ada bezanya dengan kelahiran kanak-kanak yang lain, tiada keistimewaannya.Selain Nik Aziz Nik Mat, Hadi Awang juga bersifat pelampau dengan mengeluarkan "Amanat Hj Hadi" yang mengkafirkan mereka yang tidak mengikut fahaman parti mereka.
Hadi Awang juga mengeluarkan kenyataan bahawa umat Islam tidak dituntut untuk menyambut Maulidurrasul kerana tiada dalil atau keterangan hadis untuk berbuat demikian.
Nik Aziz bukanlah berkelulusan Ugama apabila beliau tamatbelajar di Mesir.Kerana jika berkelulusan Ugama sudah pasti tamat sahaja Nik Aziz belajar maka jawatan yang beliau akan pegang didalam bidang tugasnya adalah Mufti ataupun yang sealiran dengannya dalam bab Ugama Islam.Kerana bukan dari kelayakkan nya dalam Ugama Islam lah Nik Aziz menjawat jawatan sebagai Pegawai KEMAS.Itu merupakan satu fakta yang cukup jelas menjelaskan dimana Level nya Nik Aziz Nik Mat MB Kelantan ini.

Beliau bukanlah Ulamak tetapi sama seperti pemain catur politik yang lain yang merebut kepentingan Kuasa, Harta dan Jawatan dalam pentas politik.
Nik Aziz sama seperti pemimpin parti politik lain sama ada UMNO, PKR ataupun mana mana parti sekalipun namun yang membezakan Nik Aziz ini adalah ilmu DOKTRIN yang ada pada beliau sehingga berjaya menggangkat beliau seperti Nabi yang suci murni lagi 

Tiada ulasan: