Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 7 Jun 2014

DOKUMEN LENGKAP WRIT SAMAN & PENYATAAN TUNTUTAN @NAJIBRAZAK PADA MALAYSIAKINI DIDEDAH

SELAMA INI UMNO HANYA BERDIAM DIRI APABILA DI FITNAH !!! BILA SINARIO INI BERUBAH MAKA BERMACAM MACAM ALASAN PULA PEMBANGKANG CIPTA!!!JADI INI DIA ADMIN PM JELASKAN APA YANG PM KITA NAK SAMPAIKAN MELALUI  DOKUMEN LENGKAP WRIT SAMAN DAN PENYATAAN TUNTUTAN DS NAJIB PADA MELOYAKINI MALAYSIAKINI
Menurut respon dari Fitnah yang di lempar geng geng Pakatan mengenai tindakan menyaman Meloyakini,Perdana Menteri telah menegaskan tindakan beliau hendak menyaman Malaysiakini bukanya bermaksud untuk menutup mulut pengkritik terhadap dirinya tetapi membuktikan yang perkara itu semata mata fitnah dan tiada niat lain.

Sebaliknya,menurut beliau tindakan undang-undang itu diambil selepas portal itu telah melanggar etika kewartawanan termasuk wujudnya perbuatan menyebar fitnah.

“Tuduhan portal berita itu telah melanggar peraturan kewartawanan. Jadi mereka telah dikemukakan surat saman.

“Saya ingin jelaskan tindakan ini bukan untuk mengeruhkan keadaan. Ia juga bukan tindakan untuk menutup mulut sesiapa,” katanya.

Najib berkata pemimpin pembangkang sendiri selama ini bertindak menyaman media prokerajaan.

“Apabila respon untuk sesebuah berita dalam talian, ia boleh menjadi juga sebuah beritanya sendiri. Kita semua kadang-kadang akan mendapatkan maklumat yang salah.

“Apa yang penting ialah bagaimana kita bertindak, respon dan meneruskan hidup,” katanya 

Setelah diberi tempoh dua hari tarik balik artikel yang fitnah beliau...akhirnya Datuk Seri Najib Razak telah fail saman terhadap portal berita Malaysiakini.Sambung baca berkenaan isu ini di sini sahabat pm semua





















2. Penyataan Tuntutan


































\







Tiada ulasan: