Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 30 Mei 2014

Memalukan !!! Guan Eng nak bina Parking pun Bermasalah macam mana nak bina Pojek Terowong Bawah Tanah !!!

GEORGETOWN - Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng digesa agar menjelaskan kepada rakyat punca kelewatan projek bangunan tempat letak kereta di kaki Bukit Bendera yang sehingga kini belum siap.
    
Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Betong Muhammad Farid Saad berkata projek itu sepatutnya siap esok, namun tempohnya dilanjutkan untuk kali kedua sehingga tiga bulan lagi.
    
"Projek ini sudah bermasalah sejak daripada mula pembinaannya, apabila ditanya ada sahaja alasan yang diberikan dan ia lebih kepada menuding jari kepada orang lain.
    
"Ketua Menteri Lim Guan Eng sebagai Pengerusi Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang  (PDC) sepatutnya bersemuka dengan rakyat jelaskan masalah yang dihadapi dan mengapa ia boleh tertunda lagi," katanya pada sidang media selepas meninjau tapak projek itu hari ini.
    
Beliau juga meragui projek itu akan siap dalam tempoh tiga bulan lagi seperti yang dijanjikan oleh PDC.
    
"Ketika ini masih ada tiga lagi tingkat belum dibina sedangkan setiap tingkat mengambil masa sekurang-kurangnya sebulan untuk siap dan mustahil kerja pembinaan akan  lengkap dalam tempoh tiga bulan dan kita akan kembali semula ke tapak ini pada 31 Ogos  untuk memastikan sama ada ia siap atau sekadar janji kosong," katanya.
    
"...jika kerajaan negeri hendak bina tempat parkir  kenderaan pun timbul banyak masalah, bagaimana mereka hendak melaksanakan projek terowong  bawah tanah dasar laut," katanya lagi.
    
Dua hari lepas Timbalan Pengurus Besar PDC Iskandar Basha Abdul Kadir dilapor berkata projek bernilai RM11 juta itu akan mengalami kelewatan selama tiga bulan lagi.
    
Katanya kelewatan projek berpunca daripada kesukaran pihak kontraktor mengalih batu-batu besar di kawasan tapak bagi pemasangan cerucuk. 

Tiada ulasan: