Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 30 Mac 2014

KEMENAGAN BESAR BARISAN NASIONAL DI BALINGIAN SEBAGAI TANDA POSITIF UNTUK KITA BERUSAHA DENGAN LEBIH GIGIH DI MASA AKAN DATANG

Tahniah di ucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung yang bersama sama memastikan Barisan Nasional (BN) berjaya mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balingian dengan kemenangan penuh bergaya apabila calonnya Yussibnosh Balo menewaskan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Abdul Jalil Bujang dengan majoriti 6,911 undi.
Dengan kemenangan ini sedikit sebanyak dapatlah mengubat kekalahan Barisan Nasional di Kajang namun disana juga kita berjaya mengurangkan Mejoriti asal tetapi di Balingian pm tengok pembangkang nampak merosot undinnya dan ini amat positif di masa masa akan datang khususnya pada Pru14 akan datang
Yussibnosh yang merupakan bekas Pegawai Daerah Dalat memperoleh 8,194 undi manakala Abdul Jalil hanya memperoleh 1,283 undi.
Majoriti diperoleh Yussibnosh itu juga meningkat berbanding 5,154 undi yang diraih penyandang kerusi berkenaan, bekas Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Ke-10 pada tahun 2011.
Keputusan berkenaan diumumkan Pegawai Pengurus PRK DUN Balingian, Shafrie Saili di pusat penjumlahan undi di Dewan Suarah Mesra di sini, pukul 7.45 malam tadi.
Kekalahan Abdul Jalil yang bukan anak tempatan Balingian pula merupakan kekalahan kali kedua selepas beliau tewas ketika bertanding di DUN Jepak pada PRN 2011.

Tiada ulasan: