Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 2 Januari 2014

China tarik balik larangan import sarang burung Malaysia bulan lalu – Menteri

NI BURUNG DAP YG BERCUTI DI SAAT MANGSA BANJIR SEDANG DALAM KESUSAHAN (GAMBAR HIASAN)
China sudah menarik balik larangan import sarang burung walit dari Malaysia mulai 25 Disember tahun lalu, kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri, hari ini.
Sehubungan itu, beliau berkata, Jabatan Perkhidmatan Veterinar akan berbincang dengan lapan pengusaha sarang burung walit bagi menyelaraskan import dan merancang program untuk memastikan mereka akur dengan protokol yang dikenakan itu.
“Buat untuk permulaan pihaknya akan memfokuskan untuk mengeksport sarang burung walit mentah dan bersih. “Ini secara tidak langsung dapat menambahkan tenaga kerja di negara ini. Malah perbincangan berkenaan juga bagi membanteras penyeludupan produk tiruan,” katanya pada sidang media di sini.
-BH

Tiada ulasan: