Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 10 Januari 2014

Aplikasi WhatsApp Paling banyak sebar berita Palsu kerana mudah nak tipu tanpa tau sumber asal


Harga Petrol RON95 Naik 10 Jan Berita Palsu

Harga Petrol RON95 Naik 10 Jan Berita Palsu Seperti yang tersebar di Media baru baru ini malah Admin @PM juga mendapat pesanan WhatsApp mengenai berita palsu tersebut.

Hanya satu pesanan pada rakan rakan semua ,jika mendapat berita yang belum tahu mana sumber serta tiada fakta yang sahih maka siasatlah atau terus bertanya pada individu yang bertanggung jawab dalam urusan berkenaan...teknologi dan Komunikasi danh canggih bro...

Ada juga kisah HOLY WATER yang admin @pm dapat dalam aplikasi WhatsApp hari ini kononnya di berikan secara percuma dan berbagai lagi cerita yg belum tentu sahihnya kan kan jadi siasat dan jangan mudah terpedaya erk...takkan berani sangat mereka nak buat macam tu kan malah kalau betul kenapa yang menyebarkan berita itu tak terus membuat aduan di balai atau agensi yg sepatutnya...?

Ok jom sambung cerita kononya dongeng tentang minyak ini,menurut sumber Kenaikan Harga Petrol RON95 disebabkan Pengurangan Subsidi RON95 pada malam 9 Januari 2014 adalah Berita Palsu dan hanya Khabar Angin Malah Kerajaan Tidak bercadang untukPenurunan subsidi 20 sen untuk RON95 seperti yang tersebar di internet. Harga petrol RON95 Semasa 2014 dipasaran ketika ini masih sama iaitu RM2.10 seliter.

Kontroversi Penyebaran Berita Palsu melalui aplikasi telefon,laman sosial Facebook di internet yang mengatakan Putrajaya akan umumkan Kenaikkan Harga RON95 sebanyak20 sen berkuat kuasa malam 9 Januari 2014. Berbanding dengan negara-negara lain di dunia, Malaysia masih lagi mengekalkan harga petrol bersubsidi. Info dipetik dari Harga RON95 tidak naik.

Akhirkata dari Admin @pm setiap berita pastikan ada fakta yang sahih serta pastikan kebenarannya ingat fitnah itu hukumnya berdosa besar malah lebih teruk dari membunuh jadi jauhi menyevbar berita palsu
Catat Ulasan