Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 27 Disember 2013

Selak tudung rentap rantai

BAHU Zainab yang bengkak.
Rembau: Seorang warga emas bukan saja kerugian lebih RM3,000, malah patah tulang selangka dan bengkak di bahu ketika bergelut dengan penjenayah dalam kejadian ragut di Kampung Solok Bangkong, Chengkau, Selasa lalu.
Pekerja kilang ayam yang juga ibu tunggal, Zainab Abdullah, 60, berkata, kejadian berlaku ketika dia berjalan pulang ke rumah sebelum dikejutkan dengan kehadiran dua motosikal dinaiki dua lelaki dipercayai jenis Honda EX5 berhampiran ladang sawit pada jam 4 petang.
Menurutnya, dua lelaki berusia 20-an itu menghampiri dan menyelak tudung dipakainya lalu merentap rantai emas bernilai RM3,000 di leher selain menarik beg tangan digalas di bahu kanan.
“Saya cuba menarik semula beg tangan mengandungi telefon bimbit, wang tunai RM40, kad pengenalan dan kad pengeluaran wang automatik namun gagal apabila ditolak dua penjenayah menyebabkan saya jatuh di atas jalan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Solok Bangkong, Chengkau, semalam.
Zainab berkata, walaupun kesakitan, dia bangkit dan menjerit meminta bantuan, namun tiada sesiapa memandangkan jalan masuk ke rumahnya yang agak terpencil.
“Sepanjang lebih 20 tahun saya berjalan kaki dari rumah ke pondok bas untuk pergi dan balik dari tempat kerja sejauh satu kilometer, tidak pernah berdepan situasi seperti ini menyebabkan saya berasa trauma.
“Malah, saya bercadang berhenti kerja memandangkan usia sudah lanjut dan bimbang kejadian sama akan berulang.
Mujurlah penjenayah itu tidak bersenjata jika tidak mungkin kecederaan yang dialami lebih parah,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Kota, pagi kelmarin.
Katanya, pada mulanya dia tidak menyangka kecederaan yang dialami serius menyebabkan dia hanya berehat di rumah dan meminta ibunya, Munah Jas, 77, mengurut bahagian yang sakit.
“Namun, keesokannya (Rabu) ketika bangun daripada tidur saya mendapati bahagian kanan badan sakit dan tangan sukar bergerak.
Saya jadi panik dan bimbang lalu mendapatkan rawatan di Hospital Tampin untuk pemeriksaan lanjut dan doktor memberitahu tulang selangka patah,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Deputi Superintendan Mizan Md Dom ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 395, Kanun Keseksaan.

-Mymetro

Tiada ulasan: