Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 27 Disember 2013

HIMPUNAN GULING KERAJAAN : SIAPA TANGAN TANGAN GHAIB YANG MEMBUATKAN MB KELANTAN BUAT CORNER BARING 360 DARJAH.ADAKAH NIK AZIZ ATAU GUAN ENG ? ?

Memang sudah dijangka perkara ini akan berlaku dimana asas kepada perpecahan juga antara jalan yang di pilih oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yaakob apabila semalam melaalui akaun FB nya membuat korner baring 360 darjah berhubung Himpunan Guling Kerajaan yang hebat diperkatakan di laman Media sosial ketika ini KHUSUS nya dari pentaksub Pas yang ada yg sanggup kata cari bom dan ada yg kononnya siapkan senjata tajam?

Bagaikan ada desakan tangan ghaib dari orang dalaman Pakatan Pembangkang maka perubahan ini dibuat agar Pas kelantan seiring sejalan dalam melakukan Perhimpunan tersebut yang sebenarnya PM rasa memang berasas akan terjadinya kekacauan di malam tahun baru tersebut


DAH SEMINGGU CARI DALAM QURAN DAN HADIS YANG KATA TAK BOLEH GULING KERAJAAN.TAK JUMPA ??? BENARKAH TIADA ???(klick disini untuk jawapannya)

Berdasarkan SIKAP SYAITOOON YANG TERBIASA BERAMAI RAMAI BERPUSU PUSA TERPEKIK TELOLONG  DALAM KUMPULAN YG RAMAI MEMBUATKAN MEREKA GIAN MELAKUKAN HIMPUNAN PERKARA YG SAMA ALMAKLUMLAH DAH RASA SEDAP MEMBUAT HURU HARA DALAM BERSIH 3.0 YANG LALU

Dan di panaskan lagi dengan komen komen serta status status gerakan anak anak syaitoooooon yang cuba nak menunjukkan perasaan mereka di sana nanti  dan contoh terdekat yang perlu kita ambil ialah status macai yang bernama samaran Komrad Rizal ini yang juga antara penghasut no satu pemuda pakatan pembangkang


Susulan kecoh isu wujudnya himpunan guling kerajaan,dan setelah didesak oleh suara suara kuat dalam pakatan maka Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob menyatakan himpunan tersebut tidak wujud sebaliknya hanya gerakan NGO untuk mendesak pemerintah mendengar rintihan rakyat kononnya

Menurut beliau yang dipetik dalam akaun Facebooknya, Ahmad berkata, beliau akan sentiasa bersama Pas serta rakyat menjayakan program Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun), yang akan diadakan hujung bulan ini.

"Turun ialah gerakan rakyat. Ia hasil daripada denyut nadi rakyat yang mengeluh sekian lama akibat kenaikan pelbagai harga barangan dan perkhidmatan kerana salah urus BN akan tetapi sebenarnya pekung tak mampu nak diselindungkan pada rakyat pun seperti yang sahabat2 PM sedia maklum negeri negeri dibawah Pakatan Rakyat sekarang ni lebih zalim dengan kenaikan kenaikan melampau seperti cukai serta gaji Mb da adunnya dan ini termasuk di Kelantan Parking pun sudah naik seringgit malah mesin parking bermeter juga di naikkan setiap minit yang berlalu


Jadi kesimpulannya cerminlah peekong sendiri sebelum nak mencermin pekong orang lain Kwang Kwang Kwang....
Isu duit duit duit lain takda ker sebenarnya penyelewengan Akidah dengan pakatan memberi kalimah diguna dap menjadikan rakyat menolak pakatan dulu kini dan selamanya,pm rasa puak pas ni mimpi kot sehinggakan berkomen mengikut syok sendiri,siapa yg nak sokong parti yang bersama sama ambiga pengerusi LGBT tu erk huuhuuu 

BN MUNGKIN AKAN TUMBANG-TIM MB KELANTAN....Oppsss Parking Kereta Pun Naikk Jugak?


GAJI KHALID LEBIH BANYAK DARI GAJI PERDANA MENTERI MALAYSIA...??

Jikalau mereka hendak menaikkan gaji memang kita sikit pun tak hairan kankankan.. akan tetapi sahabt PM semua kena ingat bahawasa nya kenaikan ini memangi tak masuk akal dengan jumlah kenaikan yg diberikan. 

Kita kena terima hakikat tanggungjwp semakin besar tp nilailah dengan sebaiknya bukannya nak naikkan sesuka hati macam itu harta mak bapak dia punya kata penyokong pas dulu lah akhirnya terkena batang hidung sendiri

Seorang pentaksub Pas berkata cuba bandingkan dengan sarawak tapi pentaksub pas ini cuba nak tunjuk hero la kononnya.

Jangan bandingkan dgn Sarawak kerana mereke berjaya tarik pelaburan utk 2013 sebyk RM5.6billion setakat July 2013 brbanding RM4.7 billion pd 2012. Selangor hnya mampu dpt RM 2.6 billion setakat July 2013 brbanding RM11.7 billion pd 2012. Ketua Pembangkang kata kenaikkan terlalu tinggi dan dibuat secara mendadak..Nahhh tengok berita kat TV tadi anwar pun kata kenaikan tak masuk akal......padan muka

"YANG KAYA BERTAMBAH KAYA..YANG MISKIN BERTAMBAH MISKIN"

MENTERI TIDOOOO...BANYAK PANDAI MENIPU RAKYAT...KESIAN MACAINYA DI PERBODOHKAN..HAAAHAAA DUIT SIMPANAN DI SIMPAN,GARA GARA NAK TAMBAH GAJI ADUN TERMASUK MENTERI BESAR...OOOOO

Jalan raya longkang perparitan tak diselenggara tanah Yayasan Selangor digadai,Rumah serta tanah Yayasan basmi kemiskinan cuba di jual dulu dan nasib ditarik balik atas arahan Mahkamah kini mereka masih merayu di mahkamah rayuan untuk mengambil juga tanah anak yatim tu

Kini mereka nak tambah tembolok mereka dengan menaikkan gaji mereka sehinggakan kenaikan tertinggi sehingga 375 peratus lebih....Gilooooooo punya olang........tu belum kenaikan cukai perniagaan sebanyak beratus kali lipat ganda woooo...

Himpunan guling kerajaan dibantah

Para peniaga di sekitar Dataran Merdeka kesal meminta penganjur perhimpunan yang didakwa mahu menggulingkan kerajaan pada 31 Disember ini supaya mengkaji semula penganjuran tersebut yang dikhuatiri menyebabkan kerugian besar kepada mereka selain mencemarkan imej Dataran Merdeka yang dikenali sebagai tempat bersejarah.
Menurut mereka, perhimpunan tersebut boleh mendorong tindakan ganas sekaligus boleh menyebabkan kerosakan harta benda termasuk yang dimiliki peniaga di kawasan berkenaan.
TURUN1“Kita di sini baru elok-elok hendak berniaga tiba-tiba mahu adakan perhimpunan seperti itu. Keselamatan kedai-kedai juga terancam dengan jenayah kecurian dan kerosakan sekiranya mereka mula melakukan provokasi dan bertindak ganas,” kata seorang peniaga Muzaimi Mohammad, 38, dipetik akhbar Utusan Malaysia.
“Kita di sini baru elok-elok hendak berniaga tiba-tiba mahu adakan perhimpunan seperti itu. Keselamatan kedai-kedai juga terancam dengan jenayah kecurian dan kerosakan sekiranya mereka mula melakukan provokasi dan bertindak ganas,” tambah Muzaimi.
TURUN3Akhbar itu turut memetik kenyataan pemilik kedai serbaneka, Rostam Osman, 45, yang menyifatkan setiap perhimpunan haram yang dianjurkan di ibu negara tidak pernah berakhir dengan keuntungan, malah membawa kemusnahan.
“Sepatutnya semasa Sambutan Ambang Tahun Baru KL 2014 anjuran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) inilah saya ingin melariskan jualan dan mempromosikan kedai yang baharu dibuka. Tetapi akhirnya terpaksa ditutup berikutan nasihat daripada pihak berkuasa,” katanya.
turun4Sebelum ini, The Malaysia Insider memetik keyataan Datuk Bandar Kuala Lumpur, Ahmad Phesal sebagai berkata, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) belum menerima sebarang permohonan daripada mana-mana pihak untuk berhimpun di Dataran Merdeka.
Ahmad Phesal berkata: “Dataran Merdeka hanya digunakan untuk acaran sambutan tahun baru dan beberapa program hiburan yang kita sudah aturkan. “Ini bermakna dari segi penggunaan, seperti apa yang saya katakan, hanya untuk sambutan tahun baru dan tiada acara lain seperti didakwa.”
TURUN6Sementara itu, pelbagai pihak termasuk beberapa pertubuhan bukan kerajaan bergabung membuat laporan polis bagi membantah tindakan pihak tertentu yang merancang mengadakan Himpunan Guling Kerajaan pada 31 Disember ini.
Kesemua mereka mendesak Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang cuba menghasut rakyat selain menyifatkan perhimpunan jalanan bukanlah cara terbaik untuk menegakkan proses demokrasi.
Pembangkang yang sebelum ini komited untuk bersama menjayakan perhimpunan itu menegaskan bahawa mereka tidak pernah berhasrat untuk mengguling kerajaan dengan mengadakan perhimpunan pada 31 Disember nanti.
Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu dipetik akhbar sebagai berkata, sekutu pembangkang terus komited dengan amalan demokrasi dan tidak akan memilih cara tersebut untuk mengguling kerajaan.
“Kalau demokrasi negara kita tidak sempurna, kita akan tuntut dan lawan sampai ia menjadi agak sempurna,” ujarnya.
Catat Ulasan