Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 21 Oktober 2013

TERKINI ; Pegawai polis didakwa sengaja lepas tahanan

GEORGE TOWN - Seorang Asisten Superitendan Polis hari ini mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini terhadap dua pertuduhan termasuk satu pertuduhan sengaja melepaskan seorang tahanan.
 Parthipan mengemukakan pemohonan supaya mahkamah melarang sebarang liputan media untuk kes itu bagi menjaga kepentingan tertuduh dan keluarganya kerana tertuduh merupakan seorang pegawai kanan polis.
Bagaimanapun Majistret Diannee Ningrad Nor Azahar menolak permohonan itu dan membenarkan tertuduh diikat jamin RM7,000 dengan seorang penjamin serta menetapkan 25 Nov sebagai tarikh sebutan semula
Bagi pertuduhan pertama, pegawai wanita terbabit L. Chand Kumari, 56, yang berkhidmat lebih 20 tahun dengan Polis Diraja Malaysia didakwa sengaja melepaskan tahanan K. Prabaharan, 45, yang menghadapi pertuduhan kes penipuan pada 1.50 tengah hari di Kompleks Mahkamah George Town pada 9 Okt lepas.
Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 225A (1) (a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tiga tahun, denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa membuat laporan palsu di Balai Polis Timur Laut pada kira-kira 8.05 malam hari yang sama berhubung insiden itu.
Dia didakwa mengikut Seksyen 182 kanun sama yang membawa hukuman penjara sehingga enam bulan atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali.KOSMO

Tiada ulasan: