Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Jumaat, 20 September 2013

TERKINI 23 agensi meterai MOU perangi rasuah

PUTRAJAYA - Setakat ini sebanyak 23 institusi sudah menandatangani memorandum persefahaman dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk memerangi rasuah, kata Timbalan Ketua Pesuruhjaya Operasi SPRM Datuk Mohd Shukri Abdul hari ini.
  • Institusi berkenaan meliputi sektor kerajaan, swasta, universiti dan badan bukan kerajaan.
  • Kerjasama ini diyakini memberi manfaat kepada pihak yang berkenaan dalam menghindari rasuah, katanya semasa berucap dalam majlis menandatangani kerjasama strategik program penempatan silang antara SPRM dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Program penempatan silang tersebut bertujuan mengekang budaya rasuah di agensi yang berkenaan.
  • Ada pegawai yang hebat dan komited dalam kerja namun terbabit rasuah kerana tiada integriti. Integriti dan komitmen kepada kerja perlu berjalan serentak,
  • Sebagai agensi terkenal, pengalaman yang ada di SPRM diharap dapat dikongsi dengan Jakim misalnya berkaitan penyiasatan, audit dan sebagainya,SPRM akan meminjamkan dua pegawainya kepada Jakim.
Sementara itu Ketua Pengarah Jakim Datuk Othman Mustapha berkata ini kali pertama Jakim terbabit program sedemikian dan tidak menolak kemungkinan untuk meneruskannya pada masa akan datang jika mendapat kesan positif.

Sebagai agensi terkenal, pengalaman yang ada di SPRM diharap dapat dikongsi dengan Jakim misalnya berkaitan penyiasatan, audit dan sebagainya,

Tiada ulasan: