Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 2 Mei 2013

Pengendali Blog Milo Suam Ditahan Dibawah Kesalahan Akta Rahsia Rasmi (OSA)


milo suam

Blogger upahan PKR ini disabit kesalahannya kerana menyiarkan kertas undi dan beliau didapati telah menyiarkan semboyan polis dalam blognya juga semasa peristiwa Lahad Datu. Kami difahamkan pihak polis akan menyiasat lebih lanjut untuk mengetahui darimana beliau mendapat semboyan tersebut. Ini kerana semboyan itu adalah sesuatu yang sulit dan untuk kegunaan dalaman sahaja.
Pengendali blog milo suam yang dilindungi oleh PKR ditahan polis malam tadi di bawah akta rahsia rasmi dan kanun keseksaan. Mengikut maklumat beliau ditahan berikutan satu laporan polis oleh SPR berhubung tindakannya menyiarkan kertas undi di dalam blog. Di mana tindakan tersebut merupakan satu kesalahan.Berikut adalah maklumat siapa pengendali blog milo suam yang kini dalam tahanan polis.
spr suam

Tiada ulasan: