Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 13 Januari 2014

Isu gaji Selangor, MeloyaKINI makin tersilap ?

Meloyakini dlam satu ceritanya baru baru ini cuba bermain fakta kononnya Kerajaan pakatan pembangkang Selangor dilaporkan sudah membuat keputusan untuk membekukan sementara kenaikan gaji untuk Menteri Besar, Exco, Speaker dan Timbalan Speaker.
Portal Malaysiakini melaporkan, keputusan itu dibuat berikutan kontroversi kenaikan gaji antara 87 hingga 373 peratus yang diumumkan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim November lalu.
Namun, salah seorang Exco kerajaan negeri, Ean Yong Hian Wah dilaporkan berkata bahawa kenaikan gaji Ahli Undangan Negeri (ADUN) kekal seperti yang diumumkan sebelum ini.
Portal tersebut memetiksumber kerajaan sebagai berkata, keputusan tersebut dibuat selepas kerajaan negeri menerima respon negatif akibat pengumuman kenaikan gaji tersebut. 
Namun hakikatnya Khaled Ibrahim masih takut untuk mengecilkan duit poketnya dan sekiranya mereka memahami masaalah rakyat serta prihatin dengan nasib rakyat dia seharusnya tidak bertindak menaikkan gaji nya serta Adun adunya dengan kenaikan melampau itu

Tiada ulasan: