Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 28 Oktober 2013

#TESTEDTEAM4UMNO -PENERIMA I-BRIM (INSURANS BRIM) BRIM ,BANTUAN RM100 AWAL PERSEKOLAHAN,WAJAR KITA BERSYUKUR KERANA KERAJAAN BEGITU PRIHATIN TERHADAP SEMUA BANGSA

WAHH ...DUIT DAPAT ...INSURANS PUN DAPAT..
Sebaik baik pemimpin ialah pemimpin yang Kuat ..dan yang Amanah.fikir fikirkanlah.mulakan berfikir dari titik tolak Agama kerana Brim yang kita dapat MERUPAKAN  amanah seorang Pemimpin kepada Rakyatnya buktinya bermacam macam bantuan diberikan kerajaan kepada Rakyat tidak mengira fahaman politik cina melayu india semua diberi bermacam2 bantuan jadi tak timbul itu isu Rasuah dan sebagainya kerana 
Orang Pas juga diberi kan hak sama rata,Orang Dap juga dapat bantuan rm100 permulaan sekolah,tidak seperti Skim Pakatan iaitu TAWAS siapa nak kena pergi daftar walhal mereka boleh tahu siapa anak kelahiran Selangor tapi akibat sikap pilih bulu kemungkinan besarnya sebilangan yang dapat,tapi bukan kerajaan BN yang menjalankan Amanah tanpa memilih bantuan yang diberikan 
Sewajarnya kita bersyukur bukan memfitnah bantuan yang diberikan kononnya nak memancing undi kerana setiap amanah yang diberikan itu harus dipikul bukannya setakat retorik buat JANJI NAK BINA STADIUM ,NAK BINA KERETAPI LAJU ,LEBUHRAYA RAKYAT,dan bermacam macam lagi janji palsu yang nyata dan terang sehingga kini tidak terlaksana dari dulu jadi menteri besar sampai pencen pun tak tertunai...tu siapa nak jawab tu?

"Sebaik-baik pemimpin kamu, adalah orang yang kamu cintai, mereka pun mencintai kamu. Kamu mendo’akan mereka, mereka pun mendo’akan kamu. Dan seburuk-buruk pemimpin kamu, adalah orang yang kamu benci dan mereka pun membenci kamu. 
Kamu melaknat mereka, dan mereka pun melaknat kamu." (H.r. Muslim dalam Shahih Muslim, III/1481; Al-Baehaqi, Sunan Al-Kubra, VIII.158)

Inilah gambaran sifat pemimpin politik yang menjalankan kepemimpinan politiknya dengan betul, sehinggalah melahirkan kecintaan rakyat kepada mereka. Bila, mereka disebut sebagai pemimpin politik yang dicintai rakyat, dan sebaliknya, bilakah pula mereka dibenci oleh rakyat? 

Hadits di atas telah memberikan gambaran yang cukup jelas. Iaitu, ketika pemimpin politik tersebut melakukan fungsi politik yang dibawanya dengan baik. Ia dicintai rakyat, kerana ia mencintai mereka. 
Ia dido’akan rakyat, kerana ia mendo’akan mereka. Dan bilakah pula, ini semua terjadi?. Iaitu, ketika ia sebagai pemimpin politik telah memberikan seluruh hak rakyat. Ia menjalankan kewajiban sebagai pemimpin dengan adil, tidak menindas, atau bertindak zalim. 

Melayani semua lapisan rakyat dengan sama, tanpa dibeza-bezakan. Cintanya kepada rakyat timbul dari rasa tanggungjawabnya yang tinggi kepada mereka. Kerana takut ianya tidak boleh mempertanggungjawabkan hisab atas tanggungjawab rakyatnya di hadapan Allah SWT.
KUALA LUMPUR - Persatuan Insurans Hayat Malaysia (LIAM) berharap kerajaan akan melanjutkan cadangan sumbangan RM50 bagi skim Group Takaful Rakyat 1Malaysia (i-BR1M) kepada semua syarikat insurans kerana ia menyediakan banyak alternatif untuk dipilih oleh rakyat.\
skim perlindungan i-BRIM yang berfungsi sebagai jaringan keselamatan kewangan akan membolehkan penerima isi rumah BR1M menikmati perlindungan takaful sehingga RM30,000.
Presiden LIAM, Vincent Kwo dalam satu kenyataan menyambut baik langkah kerajaan dalam Bajet 2014 baru-baru ini untuk menyediakan perlindungan insurans kepada penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), dengan menyatakan ia akan meringankan bebanan kewangan rakyat disebabkan oleh peristiwa yang tidak diduga.
Vincent berkata, oleh sebab terdapat 14 syarikat insurans hayat dengan beratus-ratus cawangan di seluruh negara, dasar positif dan terangkum itu akan memberi manfaat besar.
“Syarikat insurans hayat memiliki saluran pengedaran yang kukuh dan akan mengambil peluang ini untuk menyediakan khidmat kepada segenap lapisan masyarakat,” katanya.
skim perlindungan i-BRIM yang berfungsi sebagai jaringan keselamatan kewangan akan membolehkan penerima isi rumah BR1M menikmati perlindungan takaful sehingga RM30,000. 

Tiada ulasan: