Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 14 Oktober 2013

KETUA WANITA PKR ZURAIDA MUKA TAK MALU KERANA IRI HATI DENGAN KEMENANGAN DATUK SERI SHAHRIZAT

PANASSS hari ini bila PKR melalui Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dengan muka seposennya cuba nak menyerang kem Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil apabila mengeluarkan kenyataan berunsur jahat denagan mengatakan Keputusan memenangkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil pada pemilihan Ketua Wanita Umno mungkin bukan satu keputusan yang tepat, dakwa PKR didalam berita sinar harian hari ini.
Kenyataan berbaur dengki itu diluahkan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dengan mengatakan mendakwa, sekiranya bekas Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga itu dikekalkan dalam pentadbiran parti dan negara, dikhuatiri imej kerajaan akan terjejas kerana Shahrizat pernah dikaitkan dengan isu skandal Perbadanan Fidlot Nasional (NFCorp).

Namun hakikatnya 
 Dalam tempoh 30 tahun pajakan tanah ladang fidlot itu, rancangan permulaan ialah mengimport lembu dan mengemuknya dalam tempoh 4 hingga 6 bulan untuk bekalan daging tempatan. Kemudiannya lembu2 itu difarm-out kepada penternak2 tempatan. Kemudian rancangan breeding sendiri lembu2 Australia dan dari negara lain tuh.



  • Mereka ingat pinjaman RM250 juta yang dilepaskan secara stages mengikut kemajuan projek itu tak kena interest. Tanah fidlot 500 ekar yg dipajak (leasehold land) dari Kerajaan NS pun kena dibayar premium tanahnya. Infrastruktur lain spt kandang, rumah sembelih dll. semuanya dari duit pinjaman itu.
  • Kena ingat yang NFCorporation itu Kerajaan Malaysia memiliki satu Golden Share. Ada sebilangan orang, Golden Share pun mereka tak faham.Salah satu rumah sembelih di Australia adalah kepunyaan Rahim Ghouse, orang kuat Anuar yang juga menjaga kepentingan estet ladang sawit Anwar di Indonesia. 
  • Ramai masih ingat berapa ratus juta dikutip dan dilarikan oleh Rahim Ghouse dalam kes pelaburan Abrar dulu. Sejak kematian Datuk Nasaruddin, bekas Setiausaha politik Anwar yg kemudian menjadi orang kanannya, semua urusan diambilalih oleh Rahim. 
  • Pengimportan frozen meat dari Australia dibuat oleh importers Cina Malaysia untuk bekalan ke hotel-hotel dan pasaraya besar. Jadi, dengan tamatnya riwayat NFC, persaingan untuk bekalan daging ke Malaysia sudah tiada lagi. ..Satu perancangan yang rapi dan berjaya.

PKR apabila Kak Ijat failkan saman malu RM100 juta terhadap mereka berdua pada 18 Januari 2012 lalu kerana memfitnah Kak Ijat terlibat dalam NFC. Kes saman malu itu belum lagi selesai hingga ke hari ini.

Semua pemimpin dan penyokong pembangkang PKR, DAP dan PAS bertekad mahu lumpuhkan UMNO melalui Pergerakan Wanita UMNO kerana boleh dikatakan Wanita UMNO lah nadi penggerak dan tulang belakang UMNO pada setiap kali PRU dan PRK. Wanita UMNO lah penentu hitam putih pengundi dan mereka jugalah perayu undi yang paling rajin dan efektif sekali.

Jadi, untuk melemahkan UMNO perlulah digoncang dulu pergerakan Wanita yang dipimpin oleh Kak Ijat. Pelbagai strategi diatur supaya benteng Wanita UMNO digugat termasuk mewujudkan persepsi negatif terhadap Kak Ijat kerana mereka tahu Kak Ijat, dengan kelayakan LLBnya, kerana ciri-ciri keunggulan kepimpinannya, dengan sifat rendah diri boleh bercampur dengan semua lapisan masyarakat dan disenangi ramai dalam pergerakan Wanita UMNO dan orang ramai.

Tiada ulasan: