Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 23 Julai 2013

Laung takbir selepas prosiding

TERTUDUH (kiri, empat dari belakang) didakwa atas tuduhan menculik seorang penganggur di Mahkamah Majistret Shah Alam semalam.




SHAH ALAM – Empat lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan menculik seorang penganggur sebelum ditinggalkan dalam keadaan bogel bagi mendapatkan wang tebusan RM3,000 di Taman Sri Muda di sini, minggu lalu.
Tertuduh, Mohamad Asri Mohamad Jamil, 22; Mohd. Mazli Sazeli, 26; Zulkarnain Abdul Rahman, 29, dan Agus Hariyanto Mahmod Hosen, 27, mengangguk faham ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Nurul Syahida Zainal.
Bagaimanapun tiada pengakuan direkodkan.
Mengikut pertuduhan, keempat-empat tertuduh bersama dua lagi yang masih bebas menahan seorang lelaki, Ng Mun Tatt, 21, bagi mendapatkan wang tebusan sebanyak RM3,000.
Kesalahan itu didakwa dilakukan pada pukul 4.30 pagi, 15 Jun lalu di Restoran Muneer di alamat No.1, Jalan Merdu 25/119, Seksyen 25, Taman Sri Muda.
Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 3 Akta Penculikan 1961 dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan boleh dihukum mati atau penjara seumur hidup dan sebatan.
Mohamad Asri diwakili peguam, Ridha Abdah Subri dan Shahrullah Khan manakala tiga tertuduh lain diwakili Shaharudin Ali dan Mohd. Lias Mohd. Marzuki.


SUMBER 

Tiada ulasan: