Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 17 Mei 2014

PRK BUKIT GELUGOR - Mohamed Nabi Bux tetap bertegas beliau ahli PAS

image_from_urlGEORGETOWN: Calon Bebas pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor, Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar tetap menegaskan beliau adalah ahli PAS dan percaya pemimpin parti itu enggan mengakuinya kerana takut penyokong PAS di kawasan berkenaan menyokongnya.
Isu berkaitan dengan keahlian calon ahli PAS juga yang di pertikaikan oleh kepimpinan pas!!! untuk apa semua itu tidak lain dan tidak bukan bagi menjaga hati Dap yang juga tuan besar dalam pakatan dan paling pm benci bila pimpinan pas sibuk menjaga hati Dap ini bila perjuangan mereka kononnya untuk laksanakan Hudud akan tetapi sibuk suruh ahlinya mengundi anak mendiang Karpal sedangkan  hari ini anak mendiang Karpal itu terang terang tidak akan menerima hudud di Negara ini melalui sidang medianya di sini
admin pm -Hari ini stopa sudah mula berani bersuara dengan menegaskan kononnya"Dia (Mohamed Nabi Bux) bukan ahli Pas...bukan ahli Pas sejak dari peringkat awal. Keahliannya tiada dalam rekod," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Mohd Nabi Bux sebelum ini jelas mengatakan bahawa dirinya seorang ahli PAS Cawangan Gombak malah gambar gambar dokumen keahliannya telah banyak tersebar dan beliau membawa hasrat PAS memperjuangkan Hudud dalam PRK Bukit Gelugor kali ini membuatkan pas kecut telor para pengundi melayu pas akan mengundi beliau dan sebab tu pm rasa kepimpinan pas takut dap akan menyalahkan pas dalam hal ini.

Nampaknya usaha calon ahli PAS itu sedikit pun tidak dihargai oleh pemimpin PAS diperingkat pusat biarpun agenda yang dibawa oleh beliau merupakan dasar perjuangan PAS dan dalam hal ini adakah pas benar benar mahu menjaga hati dap sehingga sanggup kehilangan satu undi untuk menyokong perlaksanaan Hudud nanti.

Kepimpinn PAS diperingkat atasan bermati - matian menafikan keahlian beliau kerana bimbang penyokong pas enggan menyokong anak mendiang karpal itu gara gara terang terangan menolak hudud malah pas seakan takut dengan kebangkitan melayu melihat senario yang mana pas di kudakan dap dalam hal menyokong dap sedangkan ahlinya sendiri bertanding masih hasut pentaksubnya menyokong dap.

Bagi admin pm walaupun perjuangan pas adalah ibarat kesamar samaran namun Nabi Bux berani mempertahankan Hukum Hudud sebaliknya calon dap tu terang terang menolak hudud dan terbaru seperti satu pos cerita admin pm pagi tadi beliau akan membuat laporan polis berhubung poster  kempennya yang kelihatan beliau menyokong hudud dap dia bermati matian menafikan sudah berubah menyokong hudud 
Sekarang nampaknya kepimpinan pas bermati matian untuk menafikan kononnya Mohd Nabi Bux bukan ahli pas gara gara takut dengan bayang bayang sendiri takut akan undi melayu memihak kepada calon melayu dan undi cina terpecah dua antara dap dan calon PCM maka sebab itulah mereka tak henti henti menafikan perkaraini dan yang paling utama mereka seboleh bolehnya menang di bukit gelugor jika dibiarkan di takuti undi pakatan terbelah dua dan jelas merugikan pakatan rakyat KUASA DIUTAMAKAN JANJI MENANG SEKIAN ...APAKATA SAHABAT PM PULA.
Mohamed Nabi Bux, 63, berkata beliau tidak kisah dengan penafian keanggotaannya oleh pemimpin tertinggi PAS kerana mempunyai bukti yang sahih dan jelas bahawa beliau adalah anggota parti itu.
“Saya ada baca dalam akhbar hari ini bahawa Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali masih menafikan keahlian saya. Memang sedih tetapi saya sebenarnya percaya pemimpin tertinggi parti itu sekarang ini sudah melatah dan takut mengakuinya,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan kempen di Flat Kampung Melayu, Air Itam di sini hari ini.
Isu kesahihan keanggotaan Mohamed Nabi Bux dalam PAS mula diperkatakan sejak beliau menawarkan diri untuk bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor dan berhasrat melaksanakan hukum hudud di Pulau Pinang menjelang 2020.

Pada pilihan raya kecil 25 Mei ini Mohamed Nabi Bux akan berdepan Ramkarpal Singh Deo daripada DAP dan Naib Presiden Parti Cinta Malaysia Datuk Huan Cheng Guan serta seorang lagi calon Bebas Abu Backer Sidek Mohamad Zan.
PAS turut menyatakan sokongan kepada calon DAP yang juga sekutu parti itu dalam pakatan pembangkang.
Sementara itu, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hassan Ali ketika dihubungi Bernama berkata secara amnya jika seseorang itu mempunyai sijil perakuan anggota PAS, beliau adalah anggota parti itu kecuali keanggotaannya dibatalkan atas sebab-sebab tertentu. - BERNAMA

Tiada ulasan: