Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 19 Mei 2014

PRK TELUK INTAN-PENYOKONG MELAYU PAS BAGAIKAN KERA BAWAK KANGKONG DEMI SOKONG AGENDA DAP ?


Ikuti perkembangan proses penamaan yang berlangsung di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Perak seperti berikut:

TELUK INTAN
: Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Tan Sri Muhyiddin Yassin serta pemimpin tertinggi parti komponen tiba bersama calon BN, Datuk Mah Siew Keong di pusat penamaan calon di Dewan Semarak Kasih, Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Perak di sini, pada jam 8.45 pagi tadi.
Siew Keong yang juga Presiden GERAKAN turut diiringi 500 penyokong BN, telah menyerahkan borang penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan sejurus kaunter serahan borang penamaan dibuka jam 9 pagi ini.

7.30 pagi: Kelihatan anggota pasukan keselamatan mula mengambil tempat di padang yang menempatkan penyokong parti politk untuk bersiap-sedia mengahadapi penamaan calon PRK Parlimen Teluk Intan di SMK Seri Perak, Changkat Jong. 

7.50 pagi: Petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mula masuk ke pusat penamaan calon untuk membuat persiapan penamaan calon 

7.52 pagi: Petugas media mula membanjiri tempat penamaan calon bagi membuat liputan berita. 

8.20 pagi: Kelihatan anggota pasukan keselamatan bersedia di kawasan padang yang akan menempatkan penyokong parti-parti politik yang bertanding pada PRK Parlimen Teluk Intan di SMK Seri Perak, Teluk Intan, pagi ini. 

8.35 pagi: Suasana di pusat penamaan calon masih lagi tenang dan calon-calon yang bertanding masih bersama penyokong masing-masing.

8.40 pagi: Kelihatan calon BN, Datuk Mah Siew Keong bersama Timbalan Presiden BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin diarak ke pusat penamaan calon bersama-sama pimpinan BN yang lain ke pusat penamaan calon. 

8.42 pagi: Calon BN memasuki pusat penamaan calon bersama-sama pemimpin BN. 

8.50 pagi: Calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud muda diarak oleh unit anal pas serta golongan taksub kuasa politik ke pusat pencalonan. 

9.00 pagi: Pengurus Pilihan Raya PRK Teluk Intan, Datuk Ibrahim Ahmad mengumumkan borang penamaan calon boleh mula diserahkan mulai jam 9 pagi ini. 

9.10 pagi: Kedua-dua penyokong parti bertanding melaungkan slogan masing-masing sebagai sokongan kepada calon. 

9.15 pagi: Kelihatan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tiba di pusat penamaan calon.


9.30 pagi : Cuaca di pusat penamaan calon mulai hujan. Bagaimanapun penyokong BN masih tidak berganjak dari tempat masing-masing. 

10.00 pagi: Pengurus pilihan raya, Datuk Ibrahim Ahmad mengumumkan proses pencalonan ditutup. 

10.12am: SPR mengumumkan satu lawan satu antara calon DAP Dyana Sofya dan BN (Mah Siew Keong) di Teluk Intan. 

10.15am: Timbalan Presiden Gerakan Dr Cheah Soon Hai berpandangan, calon lawan mereka Dyana Sofya bukan calon underdog seperti didakwa. 

Malah, beliau malah beranggapan tindakan mempertaruhkan Dyana itu sebuah tindakan angkuh. 

“Mereka meletakkan muka baru tidak berpengalaman dan ini menunjukkan mereka sangat yakin akan memenangi kerusi ini,” katanya.


saksikan gambar gambar sakai pakatan rakyat yang berpewatakan seperti kera yang sangat nakal dengan menyanjung perjuangan agenda DAP sehinggakan berpewatakan seperti orang kurang siuman 3suku dengan membawa kangkong hari ini

Tiada ulasan: