Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 29 April 2014

TPM - Kerajaan salur RM500 juta kepada Dana Pendidikan MARA

TERKINI ,Kerajaan bersetuju untuk menyalurkan peruntukan RM500 juta kepada Dana Pendidikan MARA secara berperingkat, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. 

Timbalan Perdana Menteri berkata, penubuhan dana bernilai RM1 bilion terbabit diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada Majlis Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera hujung tahun lalu. 


"Baki RM500 juta untuk dana ini akan disediakan pihak MARA dan dalam hal ini Pelaburan MARA Berhad diberi kepercayaan untuk menguruskan dana ini," katanya. 

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Penjenamaan Semula Identiti Korporat Pelaburan MARA Berhad dan Pelancaran PMB Tijari Berhad di sini

Tiada ulasan: