Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 23 April 2014

GUAN ENG SERTA PENGKOMEN TEGAR SINAR HARIAN DI DIMALUKAN GOBIND SINGH !!!

Guan Eng kata Polis tak bagi kerjasama semasa perarakan mayat Karpal Singh.



Gobind selaku anak Karpal sendiri mengucapkan terima kasih pada pihak polis yang berkawal, tapi Guan Eng pulak memfitnah pihak polis sehinggakan timbul komen2 pemfitnah biadap pakatan seperti di bawah sekali tak ker mereka ni gila taksubnya pada pakatan sahabat pm semua.


Anda baca laporan Bernama :
1. Polis Pulau Pinang menempatkan lebih 50 pegawai dan anggota bertugas sepanjang empat hari tempoh memberi penghormatan terakhir hingga pembakaran mayat Anggota Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh di Krematorium Batu Gantung di Georgetown, Ahad lepas. 
2. Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata selain menjaga lalu lintas pihaknya turut menempatkan pegawai dan anggota polis di rumah mendiang di Jalan Utama, di Georgetown serta dua balai polis bergerak di perkarangan Dewan Sri Pinang ketika mayat mendiang dibawa ke situ untuk penghormatan terakhir. 
3. "Saya telah mengarahkan anggota trafik bertugas dari mula mayat mendiang tiba di Juru dan mengiringi hingga ke rumahnya di Jalan Utama dan dalam masa sama dua pegawai bersama 20 anggota polis trafik ditugaskan menjaga kawasan berkenaan (rumah Karpal Singh). 
4. "Mereka ditugaskan di situ bagi melancarkan lalu lintas di sekitar kawasan berkenaan dan menjaga ketenteraman," katanya.
5. Abdul Rahim berkata dua pegawainya termasuk Pemangku Ketua Polis Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik negeri DSP Abdul Rahim Md Din menghadiri mesyuaratbersama kerajaan negeri untuk membincangkan jadual perjalanan upacara penghormatan terakhir di Dewan Sri Pinang dan persemadian Karpal Singh. 
6. Beliau berkata dua pegawai dan 20 anggota trafik bertugas pada hari Ahad iaitu semasa perjalanan mayat Karpal Singh untuk ke Krematorium Batu Gantung dan lebih 10 anggota polis berpakaian preman bertugas sepanjang tempoh orang ramai memberi penghormatan terakhir kepada mendiang. 
7. Abdul Rahim berkata anggota trafik yang bertugas itu diletakkan di setiap persimpangan jalan mayat mendiang diarak menuju ke krematorium iaitu Lebuh Farquhar, Jalan Sultan Ahmad Shah, Jalan Larut, Jalan Burma, Jalan Perak, Jalan Macalister, Jalan Residensi, Jalan Utama dan Jalan Scotland. 
8. "Sepanjang tempoh (membawa mayat Karpal Singh) perjalanan begitu baik dan tidak berlaku sebarang kesesakan teruk. Sehingga hari ini kami juga tidak menerima sebarang laporan polis sama ada berlaku kekecohan atau sebagainya. 
9. "Jadi saya tidak faham mengapa kerajaan negeri kata kami tidak menempatkan anggota polis dan saya nafikan perkara itu. Kami ada gambar-gambar untuk buktikan polis jalankan tugas, polis telah jalankan tugas untuk kepentingan masyarakat," katanya.
Realitinya, jika dirujuk kenyataan Guan Eng DAP bahawa 'polis tidak muncul' padahal terdapat pihak polis yang bertugas ketika itu, Setiausaha Agung DAP telah berbohong dan menipu kepada rakyat Pulau Pinang?

Lim Guan Eng DAP juga telah mencoreng arang kepada pihak polis yang sebenarnya tidak bersalah langsung.

Lebih malang lagi, tuduhan melulu Lim Guan Eng ke atas Polis Pulau Pinang itu telah mengundang caci maki keji dan fitnah kotor terhadap pihak polis Pulau Pinang oleh pembaca-pembacaSorosKini MalaysiaKini.

Di antaranya, sila baca printscreen di bawah :













Tiada ulasan: