Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 24 Disember 2013

Penguat kuasa kena air kencing lebih 10 kali !!! Kurang ajar ni namanya.


Haaa haaa bukan senang nak membenteras kegiatan Ah Long ni rupanya macam macam hal terpaksa ditempuhi mereka bayangkanlah demi menjalankan amanah mereka terpaksa melalui detik detik yang amat menguji semangat untuk menegakkan Undang undang sehinggakan terkena air kencing yang amat meloyakan,sampai macam tu sekali dugaan yang mereka terpaksa tempuhi demi melayan kerenah ceti ceti haram ni.

Admin pun tak tahulah nak cakap apa dengan cara kotor ceti ceti haram ni buat haaahaaa al maklumlah cinabeng ni memang bengang apabila sumber duit haram mereka disekat penguatkuasa dan kejadian ini bermula apabila bunting mereka dirampas penguat kuasa tempatan, sindiket along bertindak lebih berani dengan memasangnya bersama bungkusan air kencing yang disorokkan di belakang bunting terbabit haahaaa nakal jugak cinabeng ni erk.

Bungkusan itu sebenarnya sengaja di buat bagi tujuan mengenakan anggota PBT yang merentap semasa menurunkan bunting-bunting dalam Op Cantas Khas Vulture (ah long).

Kejadian itu dialami Pembantu Penguatkuasa Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Firdaus Ahmad semasa menjalankan penguatkuasaan mengikut Undang-Undang Kecil Iklan 2010.

Menurutnya, lebih 10 kali dia terkena air kencing ketika melakukan tugas-tugas menurunkan bunting haram yang dipasang di pokok mahupun  tiang-tiang lampu sekitar bandar ini.

“Kita tidak nampak bungkusan itu kerana ia tersorok di belakang bunting tetapi bila direntap, habis pakaian basah. Bau, jangan cakap la memang busuk. Saya terpaksa menukar pakaian sebelum meneruskan tugas,” katanya ketika ditemui dalam Op Cantas Khas Vulture (ah Long) bersama MBI di Pejabat Jabatan Siasatan Jenayah Komersial di Sungai Senam di sini, semalam.

Dalam Op kira-kira jam 2.30 petang itu, sebanyak 1,500 bunting berjaya diturunkan melibatkan kawasan Ipoh, Batu Gajah, Hilir Perak, Taiping dan Manjung.

Ketua Jabatan Siasatan Komersial, Superintendan Maszely Minhad berkata, pihaknya akan mengenal pasti dalang-dalang yang terlibat memberi perkhidmatan pinjawan wang haram itu.

Menurutnya, hukuman berat sehingga dikenakan denda RM1 juta diberikan kepada sindiket yang memberi perkhidmatan setelah didapati bersalah mengikut Seksyen 5(2) Akta Pemberi Pinjaman Wang 1951.

“kita akan pantau nombor telefon yang terdapat pada iklan-iklan kita akan hantar ke Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk kenal pasti dalang-dalang itu, buat risikan dan tangkapan sehingga didakwa.

“Individu yang menggantungkan iklan pinjaman wang haram itu juga akan turut diambil tindakan mengikut Seksyen 29AA akta yang sama yang membawa hukuman penjara dua tahun atau denda RM20,000 atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Semoga abg abg kita ni tabah dalam tugas yang mereka terpaksa tempuhi agar dapat melemahkan kegiatan lintah darah ni mengaut keuntungan berlipat kali ganda dari menterdarah duit duit peminjam yg kebanyakannya adalah melayu...

Tiada ulasan: