Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Khamis, 26 Disember 2013

AWAS !!! Aplikasi ibadah persenda Islam

SEORANG pengguna menunjukkan aplikasi al-Quran yang menambahkan ayat 'Bismillahirrahmanirahim' pada satu surah di Kuala Lumpur semalam.
Cukup mengejutkan. Di sebalik keghairahan umat Islam di negara ini melayari pelbagai aplikasi berkaitan ibadah melalui telefon pintar masing-masing, mereka sebenarnya terdedah untuk memuat turun kandungan bahan yang boleh merosakkan agama itu sendiri.

Tinjauan wartawan Kosmo! mendapati pelbagai aplikasi seperti kitab suci al-Quran, hadis, khutbah Jumaat dan kata-kata hikmah yang dibangunkan oleh pihak-pihak tertentu dikhuatiri boleh menggugat akidah umat Islam kerana terdapat kesalahan-kesalahan yang sukar dikesan terutamanya oleh mereka yang cetek agama.

Artikel Penuh: BACA DISINI 

Tiada ulasan: