Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 4 November 2013

#PRKSUNGAILIMAU :PAS SUDAH MELANGGAR KETETAPAN SPR CUBA BUAT PROVOKASI PADA PENYOKONG BN

Hari ini bermulalah hari penentuan hala tuju rakyat Dun Sg Limau apakah masih kekal mundur dibawah Adun Pas atau akan dijadikan perkampungan angkat Negeri Kedah dan suasana di lokasi2 mengundi boleh dianggap kurang menyenangkan akibat Provokasi2 yang di khabarkan memang benar berlaku

Sebelum ini Admin @PM ada dikhabarkan bahawa Pas akan turun mengundi Awal dan cuba memenuhkan bahu bahu jalan dengan kereta serta khemah2 untuk sengaja menyesakkan jalan agar penyokong BN yang lama mengundi membatalkan niat mengundi kerana tidak sanggup menunggu lama didalam kesesakan lalu lintas.

Walaupun ditegaskan oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bahawa pondok atau barong panas tidak dibenarkan pada hari pengundian namun penyokong Pas seakan tidak takut dengan saranan pihak Spr dan jelas ia mengganggu lalu lintas dan nampaknya penyokong Pas juga masih berkempin seakan akan tidak takut dengan tindakan tata tertib 


Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Moh Yusof pada sidang media semalam, sudah berulang kali menegaskan bahawa pondok-pondok parti hanya dibenarkan pada hari kempen sahaja.

"Kewujudan pondok panas walaupun menggunakan payung yang boleh ditafsirkan sebagai tempat berkumpul penyokong parti adalab salah disisi undang-undang,"katanya.

Sementara itu di beberapa pusat pengundian terdapat juga pihak yang berkempen atau dikenali sebagai "peraih undi".Ini sudah menjadi satu kesalahan juga.

SUMBER GAMBAR BUKTI DI PETIK DARI- SH
Kehadiran peraih undi bukan sahaja cuba mendekati pengundi, malah turut menggunakan pembesar suara untuk menyeru pengundi menyokong calon mereka,jelas mereka ini tidak faham bahasa atau sengaja melakukannya itu Wallahuaklam pendekar pun kurang pasti.

Tiada ulasan: