Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Sabtu, 9 November 2013

KERAJAAN BERI AMARAN KERAS AKAN TUTUP TASKA YANG DERA KANAK KANAK

KUALA LUMPUR - Kerajaan tidak akan teragak-agak menutup taska yang didapati mendera kanak-kanak jagaan mereka, kata Menteri Pembangunan
Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Rohani Abdul Karim.
Beliau berkata, keselamatan kanak-kanak di pusat asuhan amat penting bagi mengurangkan kebimbangan ibu bapa, terutama mereka yang bekerja sepenuh masa.
"Bagi memastikan keselamatan kanak-kanak terjamin, ibu bapa disaran
menghantar anak mereka ke taska yang berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)," katanya pada sidang media selepas melancarkan Sambutan Bulan Keluarga Kebangsaan 1Malaysia 2013 di KL Sentral hari ini.
Rohani diminta mengulas tindakan JKM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
menutup taska di Taman Melati berikutan perbuatan kejam pengasuh pusat berkenaan mendera beberapa kanak-kanak di bawah jagaan mereka.
Sehubungan itu, beliau berkata buat masa ini, kementerian menjalankan proses pemutihan yang dikenali sebagai 'pendayaupayaan taska' bagi mengesan dan memastikan taska yang belum mendaftar, didaftar di bawah JKM.

Tiada ulasan: