Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 22 Oktober 2013

RM10 juta untuk projek perintis pertanian bersepadu

gambar ini bukan industri Pertanian tapi industri ternakan biawak yang dibiarkan semak oleh adun Dap namun mendapat perhatian YB Budiman.(gambar iklan sebentar hikhikhik)
Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani memperuntukkan RM10 juta bagi projek perintis pertanian bersepadu di Bera.
  • Program bagi memajukan tanah-tanah terbiar dengan projek ternakan lembu dan kambing serta ternakan ikan sangkar itu akan bermula tahun depan, sebelum diperluaskan di seluruh negara.
  • Sebuah jawatankuasa dipengerusikan Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian Industri dan Asas Tani, Datuk Raihan Sharif telah ditubuhkan bagi program itu yang akan memberi manfaat kepada para petani, peladang dan penternak.
  • Kementerian akan membekalkan baka-baka ternakan dan benih pokok kepada petani, peladang dan penternak yang menyertai program tersebut,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
  • Sebagai permulaan 3,000 ekor lembu, 1,000 ekor kambing selain benih ikan dan pokok akan diagihkan kepada peserta.
Golongan petani begitu beruntung kerana anda sentiasa diingati.Syukur Alhamdulillah

Tiada ulasan: