Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Rabu, 16 Oktober 2013

Dihentam Anwar, Exco Selangor cuba berlagak jadi Hero pertahan Khalid

Sallehen yang memegang portfolio Hal Ehwal Islam, Permodenan dan Pembangunan Desa menambah, Khalid seorang yang berhati-hati dalam mengeluarkan perbelanjaan daripada hasil negeri.
 
"Bukan Tan Sri Khalid tidak membelanjakan tetapi perbelanjaan itu dibuat dalam keadaan yang penuh berhati-hati dan penuh berhemah''Inilah kata kata mengampu yang dibuat oleh  Exco Selangor, Sallehen Mukhyi hari ini menafikan dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Menteri Besar Selangor gagal menguruskan simpanan rizab negeri itu.



Untuk makluman berapa lama longkang tidak diselenggara,parit tak pernah di selenggara,ibu tunggal,anak yatim tidak dapat pembelaan,Tawas berapa ramai yang tidak dapat hanya golongan terpilih sahaja yang diberi?kalau nak tolong Rakyat biarlah adil beri pada semua anak yang lahir di Selangor dan banyak lagi kemungkinan jika disenaraikan tak tertulis tapi kalau bab bawa semua Exco pergi ke Thailand tempoh hari boleh pula seperti yang didakwa dahulu khabarnya bagi melawat mayat Chin Pheng
 
"Jadi sikap berhati-hati itulah boleh jadi dilihat sebagai satu yang nampaknya Tan Sri Khalid agak perlahan atau pun kurang membelanjakan kewangan negeri," kata Adun Sungai Besar itu lagi,namun sikap berhati2 yang macam mana kalau kat sungai besar tu pn tak terbela asik2 YB Budiman yang banyak membantu disana.
 
Anwar ketika menyampaikan ceramah Laporan Audit Negara menegur Khalid agar tidak lagi berbangga dengan simpanan rizab yang tinggi bernilai hampir RM3 bilion walhal masih banyak rakyat negeri itu tercicir daripada mendapat bantuan kerajaan negeri.
 
Kenyataan Anwar disokong Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali. Katanya Anwar terpaksa berbuat demikian setelah teguran dalaman demi teguran dalaman tidak diendahkan Khalid.

Tiada ulasan: