Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Selasa, 10 September 2013

KESAN DARI KENAIKAN 20SEN HARGA MINYAK

Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) melalui Giat Mara memperuntukkan sebanyak RM7.263 juta bagi membina dan membaik pulih sebanyak 661 buah rumah penduduk miskin di Pahang dibawah program membina dan membaik pulih rumah tahun ini.
Pengerusi Giat Mara, Datuk Dr. Jaujan Sambakong berkata, 
  • Daripada jumlah tersebut, sebanyak 618 buah rumah tela siap dibina dan di baik pulih setakat ini. 
  • Manakala baki 43 buah lagi sedang dalam pembinaan dan dijangka siap sebelum akhir tahun ini yang membabitkan 14 daerah. 
  • Kerajaan memperuntukkan RM11,000 bagi kerja-kerja pembaikan dan RM35,000 bagi pembinaan rumah baharu yang akan dilaksanakan kontraktor terpilih antaranya termasuk bekas pelatih Giat Mara,” katanya di sini hari ini.
Beliau turut menggesa pemimpin setempat proaktif dalam menyenaraikan keperluan pembangunan setempat termasuk golongan miskin dan yang memerlukan untuk diberikan bantuan supaya nasib mereka akan terbela dan terjamin.
SEMOGA USAHA KERAJAAN MEMBANTU GOLONGAN SASAR TERCAPAI HENDAKNYA AMIN ..

Tiada ulasan: