Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Isnin, 26 Ogos 2013

PENGERUSI JEMAAH PEMANGKU SULTAN KEDAH PERLI ADUN PAS KERANA MEMPUNYAI KAITAN BERHUBUNG DAKWAAN BERSAMA SYIAH !!!!

“Ajaran selain daripada Sunnah Wal Jamaah adalah dilarang. Fatwa ini telah diperkenankan oleh Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah. Saya gesa semua pihak bersatu dan tidak lagi berbalah berhubung perkara yang sudah disepakati  bersama,”

Itulah antara ucapan yang disampaikan oleh Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah. Beliau dalam ucapannya turut kesal dengan sikap pemimpin pembangkang yang gemar mempolitikkan isu-isu yang melibatkan kepentingan aqidah umat Islam.

“Kerajaan mahupun pembangkang perlu tahu peranan masing-masing. Ruang yang ada harus diisi bagi memacu agenda transformasi agar tanggungjawab kepimpinan terlaksana, selain program pembangunan,” kata beliau.

Memetik kenyataan beliau dari Astro Awani, Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah itu juga mahukan agar masjid-masjid dan surau diseluruh negeri Kedah dijadikan platform penyatuan ummah di negeri berkenaan. 


Read more: Sambung bacaan anda untuk cerita berkaitan  
disini

Tiada ulasan: