Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : Koboimacho@gmail.com"

NUFFNANG

TRANSLATE

Ahad, 25 Ogos 2013

NAIB PRESIDEN PKR CUBA MAIN API DENGAN ISU PERKAUMAN !!!! ???

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat dalam kenyataannya kepada Malaysiakini berkata hampir tujuh puluh peratus penjenayah yang ditangkap dan terbabit dalam kejadian tembakan dari kaum India, menunjukkan polis menjalankan profail berdasarkan kaum (racial profiling) bagi mencegah jenayah.
“More dangerously, it also results in rough treatment of Indians in police custody. That Indians have been victims in many high-profile death in custody cases is a clear result of consistent racial profiling.”
Kita sebenarnya wajar menyokong tindakan yang diambil Polis bagi mendaulatkan Undang Undang di Negara ini selagi prosedur dan garis panduan yang telah diberikan diikuti

Permasaalahan yang timbul sekarang mengapa sesetengah Ahli Politik dalam Pakatan Pembangkang sering mengambil kesempatan terhadap isu keselamatan Negara demi mencari sokongan dari golongan tertentu untuk memancing undi

Apakah setiap kali Polis ingin menangkap penjenayah mereka perlu melihat statistik dahulu sebelum melakukan tangkapan atau tindakan? 

Jika telah ramai kaum India ditangkap maka mereka perlu menghentikan tangkapan kepada penjenayah kaum India sehingga statistik tangkapan berasaskan kaum menjadi seimbang?sudah tentu tak masuk di akal kan !!!!

Tiada ulasan: